tisdag, juni 2

Sommaren är här, dags för skola!

Idag var det dags att sätta igång på allvar med skolan.

Vi började igår med en snäll genomgång och en sjukt tjock hög med material; böcker, pärmar, kompasser, loggböcker, kartor in i det oändliga och diverse uppslagsverk.
Vi blev så taggade att man kunde ta på spänningen i luften =)

Idag blev det lite hårdare bud..
Vi allihopa var bra möra på eftermiddagen, 6 timmar teori om dagarna är inte många vana vid.
Utanför de timmarna kommer vi även börja flyga nästa vecka, jag anar att de varningar vi fått om att det kommer bli tufft- nog stämmer.

Inom en vecka har jag gjort min första provflygning samt fått egen uniform. Haha!

Eftersom jag bor så nära skolan och därmed en bit utanför stan blir det lugna kvällar. Jag har börjat lära känna de boende och får med det mycket bra tips hur man ska lägga upp utbildningen osv.
Sen är de riktigt schyssta också!

Men hur smart är inte det egentligen;
att om man går en yrkesinriktad utbildning faktiskt lära känna likasinnade på intim nivå- vi är dessutom på olika utbildningsnivåer vilket gör att vissa kan dela med sig av sina erfarenheter. Det är guld att få insidertips, samt att träffa de som går/gått igenom samma sak som en själv.

Förutom skolsnack och soffhäng har jag hittat mig en runda som jag tar mig igenom på kvällarna.
Första gången jag gick tog det över 2 h men nu av någon konstig anledning är det knappa timmen?? Märkligt.
Det lustiga är att folk vinkar och hejar- det är ju landet det här.. och jag känner mig lika dum varje gång haha.
Igår plockade en busschaufför dessutom upp mig på väg hem från affären- det är 70 på vägen innan mig och inte så kul att gå faktiskt. Dessutom kör de Inte 70 där..

Rent och slätt har jag fått ett superhärligt intryck av göteborgare.. de är verkligen helt stressfria och enormt go!

Nu måste jag återgå till mina böcker. Jo, jag glömde ju nämna att varje måndag de kommade 9 veckorna kommer vi ha ett skriftligt prov på det vi gått igenom veckan innan.
Det betyder kortoch gott= ingen helg för er! Hahaha

Ifall jag kände innan att mina helger var lite tomma så kan jag pusta ut nu =)

På återseende!

2 kommentarer:

Lena sa...

Låter ju som en kalasfin början. =)

Anonym sa...

Låter ändå som du trivs rätt bra :)