tisdag, september 22

Till skogs

Har förflyttat mig från lilla Timrå till ännu mindre Sillre.
Det vill säga hålan som kommer efter den avlägsna byn Liden. Ungefär 6 mil rakt in i skogen från Sundsvall.
Jag tog bussen för första gången hitut och tänkte att det får bära eller brista..

När jag beskrev för chauffören ungefär vart jag ville kliva av så fick jag till svar

"Jaha du ska till Donald"

Så nu har jag lärt mig att i mindre orter kan man säga

"jag vill till honom"

istället för

"jag vill till Den Hållplatsen"

Rätt mysigt.



Imorgon ska vi ut till skogen och vara där hela dan. Jag som är ovan lär knappt palla trycket, men nu är det dags att vara hård mot sig själv.

För övrigt har jag söta Raija som sällskap, en jakthund som ger mig mer motion än jag behöver!

Hon är supersöt!

Dessutom kommer jag slippa dela säng med henne, då hon är fostrad att inte dundra in i sovrummen.
Chester däremot vaknade jag tillsammans med varje morgon i Uppsala och han är riktigt kramgo!
Fast det är nog jag också.. jag vaknade förvirrat med armarna lindade runt honom varje gång. Jösses.

Kollade på nyheterna förut...
Blev förvånad beskedet om att en polis/rikspolitiker som misshandlat sin hustru i två år till slut blev åtalad och dömd till fängelse.
Fängelse i FYRA månader.

Detta straffet ansågs vara högt nog- för kvinnofridskränkning ska egentligen fängelsestraff vara minst sex månader- eftersom mannen antagligen förlorar sin tjänst och KARRIÄR som efterföljd.

Hur i helvete man tänker när detta tas med i överläggningen övergår mitt förstånd.


Fick av en händelse reda på att Vivsta Skola -skolan där jag växte upp- ska rivas =(
Så nu måste jag dit och ta lite kort på det gamla rucklet, jag har så många minnen från det stället och vill inte glömma bort så lätt!

Vem har förresten inte många minnen från sin grundskola?


det ståtliga palatset

Men nu börjas det betas av för mycket grundstenar för mig. Att sälja huset man växte upp i, ha föräldrarna på varsitt ställe och inte längre röra sig i gamla kvarter är fruktansvärt trist.
Däremot pågår en stor uppryckning av Timrå C. Jag blev smått chockad av att se breddade trottoarer, nyplanterade trädalleér, färgglada buskar och supercoola lekparker mitt i kärnan.
Det ser nästan ut som en riktigt mysig förort! =)

Nu ska jag sova och bli på bättre humör och allt som krävs är nog att Lucas dyker upp.
Plus en miljontals andra småsaker som gärna också kan bli bättre =) Ha!


Tack för mig!

Inga kommentarer: