söndag, november 22

Veckan som gått

Sitter på en buss som tar mig ner till Göteborg från Uppsala.. det tar många timmar dock. Får lite tid över att faktiskt kolla mail och blogg, vilket jag inte gjort på snart en vecka.

Känns skönt att avgifta sig från datorn.
Första dagarna är värst, då tror man att man missar viktiga mail och typ... facebook?
Jag vet inte. Vad är det som drar egentligen?

Ingenting märkte jag när jag sitter här igen =)
Ja, jo. Min kära blogg måste få sitt såklart.
Fick ett fint inflikande av min far att han tycker jag skriver bra och underhållande.
Det ger mig lite press att faktiskt göra nåt av bloggen.. försöka göra nåt.
Ja vi får se =)

Sundsvall blev det i några dagar. Torsdagen förvandlades till något slags maraton i gästspel hos folk- 7 ställen hann jag med innan jag däckade av runt midnatt.
Då hade jag ändå bara kollat av med pappa och Tina innan jag åkte upp att vi skulle ses och tänkte väl att ingen har tid med mig utöver det.
Jo tjena.
Jag måste varit saknad eller nåt =)
Det var några roliga dar!

Uppsala blev det också, satte mig på tåget 6 fre morgon (urrk) och några timmar senare mötte jag upp mina gamla kollegor på Torgkassen.
Min fina andra familj. Underbara människor.

Vi samlade ihop oss i olika bilar och åkte i karavan ut till Danmarks kyrka, ca en halvtimme ut mot landet för att gå på begravning.
Allt var väldigt vackert och kyrkan blev fullsatt.
Ulf Lundells låtar sjöngs acapella och några berättade fina historier som fick oss att le.

Fredagen i övrigt spenderades med syster och fortsatt jakt på Lucas. Jag fick ett mail av Uppsalas katthem som bevisade att redan i juli hade någon rapporterat in att min katt var hemlös =(
De jävlarna hade inte släppt in honom ens.
Bilder skickades till katthemmet och dessa skickades till mig först förra söndagen! Frustrationen är total.
Jakten är fruktlös och lapparna försvinner hela tiden så nya måste sättas upp.
Så är det med det.

Lördagen var lite mer uppåt då jag och Maja drog ner till Stockholm. Men innan vi knölade in oss på tåget med flera kilo klädespåsar satt vi i två timmar på Body Shop och blev sminkade.
Två färgchocker i myskläder for iväg, hittade tunnelbanan och kom fram till studion- armarna släpandes efter kropparna.
Väl tillbaka i Uppsala gick man raka vägen till förfesten och jag orkade stå rakt upp fram till midnatt. Taxiresan hem till syster var dimmig =)
Så nu är jag på väg hem till Göteborg...
bussen åker förbi alla -köping så det är inte direkt kortaste vägen dit.
Flygresan upp till Sundsvall i jämförelse var underbar...

Blev tillfrågad att följa med och dansa bugg nästa vecka.
Det ni!

Nu ska jag vila lite, vi står still i Jönköping och verkar inte ha bråttom vidare.
Aaargh...


Höres!


stora skor på liten flicka

3 kommentarer:

Micke sa...

Tråkigt att ingen har släppt in din katt. Hoppas ni lämnar Jönköping snart.

Kram

Thomas sa...

Sjukt kul att vi hann ses när du var upp, en repris till veckan vore i sin ordning, pherhaps lite käk och film? ;) Kram

Nomad sa...

Jisses, helspäckat schema verkligen! Att du orkar!
Hoppas att din älskade katt kommer tillbaka snart..