söndag, augusti 8

Hela stan rockar

Utom jag!

Just denna helg krockar en massa aktiviteter i denna annars rätt stilla stad.
Stöde marknad, Timråland, Urkult, Ulf Lundell+Takida, Roxettes Europa-premiär (här!), och en massa öltält och arrangemang med b-artister runt stan.
Utanför min balkong kör de covers-dängor på Muse och annan rock och jag poppar i min ensamhet härinne.

Gubben jobbar i ett av öltälten inatt och kommer inte hem före 2. Jag borde sova.. jobbar redan vid 9 imorgon men är alldeles för pigg och sugen på att joina resten av Sundsvall nedanför mitt fönster.
Åh.

Istället sitter jag och knåpar i min "Vänta Barn"-bok som jag fick av käre syster. Den postade hon så fint till mig- tack!




Jag blev bannad att skriva oftare här och jag har tagit åt mig! =)
Skärpning skall ske!


Vad jag kan meddela är att vi hittat ett boende tillgängligt från 1a september.
Puh!

Det är en trea (fyra, för förrådet var ett rum!) med egen ingång och uteplats.
Köket, väggarna och nåt golv ska fixas, så det kommer bli toppfräscht med våra färgval! =)
Det är en hyresrätt som vi stannar i så länge vi trivs eller tills vi hittar vårt boende.
Känns otroligt skönt att ha hittat något- särskilt något som vi får plats i..

Att vara gräsänka utan egna planer är ingen hit, det här ska jag planera bättre. Såg "Valentine´s Day" själv och ätit upp halva burken med jordnötssmör.
Vad säger det om min egentid?

Nästa vecka är min sista på schema, sen framöver får jag se hur mycket jobb det blir.
Något roligt just nu är att jag ska återuppta ridningen!
Väldigt tajmat med min mage, visst, men kul ska det bli så länge jag orkar. =)
All träning är bra?

Nu drar jag ner rullgardinen och sparkar av mig stövlarna.
Tack och godnatt!

Inga kommentarer: