lördag, augusti 14

Tidig lördag

Ruskigt trött strax innan 7 en helgmorgon.
Jag har tuggat i mig frukost och läser lite nyheter.
Gubben sover gott och kommer fortsätta med det flera timmar till, lyllot.

Som den snälla människa jag är (hah!) åker jag in till jobbet och avslutar ett beställningsjobb. Fem uppläggningsfat ska skivas och pysslas ihop, ska bli kul att göra det jobbet igen. Var ett par år sedan man sist stod och knåpade =)
Dock inte under samma tidspress som idag, så jag vill vara där så tidigt jag kan...

När jag väl blir klar tar jag med mig en nyvaken Thomas och kollar in drakbåts-paddlingen som är i full fart idag. Langos har jag tjingat också!


Gårdagskvällen i stallet var helt perfekt, jag drog ut själv med "Farbrorn" till skogen i ca en timme och lyssnade på fåglar och vatten. Inget mer.
Ljumma augusti-kvällar är väldigt anpassade efter sköna ridturer i godan ro, Farbrorn i sig är en väldigt cool häst också.
Tror han gillade sin nya miljö lika mycket som jag!

Nu ska jag ta måttbandet och fylla i min "Vänta Barn"-bok innan det är dags att kamma sig och åka iväg.

Trevlig lördag på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

God morgon!
Tycker synd om dig som måste jobba idag när de äntligen är sol.jOJJE bestämde sig att kliva upp tidigt han med =(