tisdag, september 28

Plötsligt i Vinslöv

Den skönaste dokumentären jag känner till, "Plötsligt i Vinslöv" lyfte fram profiler jag riktigt myste av att se.

Den nog skönaste av alla, Holger, finns inte längre här.
Känns sorgligt, på ett personligt sätt.

Som jag minns honom bäst är alla korta filmklipp när han rullar runt på sin moped, lallandes "Movin´ movin´ movin`".

Så sent som imorse innan jag läste denna tråkiga nyhet, satt jag i bilen och nynnade på samma vis. Det har satt sig liksom.

Såhär beskrivs han;

"Holger Nilsson spelade sig själv i filmerna utan att behöva föreställa sig, en stor personlighet med en gammal moped och många roliga träffsäkra uttalanden om livet och tillvaron i stort och smått. Han blev snabbt filmmakarnas verkliga fynd".

Ni som inte vet vad jag dillar om nu; se filmen.
Den är en skön kontrast mot allt annat. =)


Inga kommentarer: