måndag, december 27

Tillbaka till vardagen

Jag har haft en väldigt mysig julhelg i år!

Den gick inte för fort heller, Thomas och jag fick tid för oss själva Och med släkten.

Fredagen var trevlig med Kalle Anka, glögg, julmiddag och sällskapsspel hos Thomas mamma.
På juldagen åkte jag till pappa med syster, vi åt jullunch och pratade lite.
Sedan blev det jobb hela kvällen och det var ett lugnt pass, minst sagt =)
Lite mer fanns det att göra när jag jobbade söndagsmorgon, så tiden gick fort!

Vi var bjudna på julmiddag hos Thomas pappa direkt efter jobbet och det var en härlig samling människor där som åt tills vi storknade =)
Julklappsutdelningen till barnen tog vi direkt efter maten, då de höll på att krypa ur skinnet, vi vuxna satt och halvsov i soffan under tiden.
Först idag upptäckte jag att våra julklappar till barnen låg kvar härhemma!!
Jösses...

Bonus har kommit till oss nu, han fick följa med på julmiddagen igårkväll och var jättemysig och lugn =)
Imorse åkte Thomas ner till Uppsala så jag och Bonus rår om varandra, Smulan vill gärna vara med på ett hörn hon också!
Trots att hon är väldigt misstänksam mot det stora, svarta djuret vill hon fram och kolla läget- lukta på hans mat också!

Bonus är jättesnäll med katter, han går inte ens fram till henne utan låter henne sväva i all högfärdighet runtom honom =)
Haha.

Vet inte vad kroppen pysslar med nu, men tror att min bäckenuppluckring kommit igång ordentligt. Ena sidan av höften känns stelopererad och jag har svårt att röra mig alls särskilt fort.
På jobbet går allt i ultrarapid och under Bonus promenader får han hoppa mycket i drivor eftersom jag inte kan busa med honom =)

Ska krypa ner i ett hett bad ikväll, fick badsalt i julklapp så längtar efter att få använda det! Får hoppas kroppen mjuknar till lite, så jag slipper använda lyftkran varje gång jag ska upp ur sängen..

Missade såklart att väga mig hos barnmorskan sist jag var där den 22a dec, så passade på innan middagen på julafton istället.
Jag hade gått ner 6hg, pöh!
Efter julmiddagen hade jag dock gått 1,9 kilo vilket låter helt vansinnigt =D

Det har varit diverse snöoväder i vårt avlånga land, sjuka mängder snö har fallit på kort tid och vi har fått gräva fram bilarna i stort sett varje gång vi ska använda dem =)
När Thomas och jag gjorde en kvällspromenad igårkväll gick vi runt och förundrades hur insnöade folk faktiskt är. Men vad jag själv inte sett innan är hur vår egen uteplats ser ut- det är snö upp till fönsterhöjd helt oplogat och drivorna ligger runtom.

Hur i hela friden ska jag kunna ta bakvägen till tvättstugan nu!?

Det går inte ens att öppna dörren ut... någon spade äger vi såklart inte heller =)
Härliga vinter, haha.
Men fint är det, man kan inte säga något annat. Så länge man inte behöver bege sig ut i trafiken är det mysigt med mycket snö, annars blir det ett enda gissel tyvärr.


Den här veckan är jag ledig sånär som på torsdag (men det är så långt bort så jag räknar inte med det) så jag har tusen andra roliga saker att göra klart istället!
Ikväll ska jag ner till birsta, bevare mig, för att kolla in rean på Barnens Hus och Ikea.
Shopping!!

Hoppas ni haft en trevlig jul, alla!

Kram

Inga kommentarer: