onsdag, december 29

Vecka 34;
Bebisen väger ca 2250g och längden ca 44cm. Huden blir alltmer rosafärgad och rynkorna är på väg att slätas ut. För att inte få tryckmärken vrider och vänder den på sig i magen, det kan kännas rätt så bökigt för er båda- även bebisen har det trångt nu!

Din navel kanske putar ut nu, kanske känner du dig tung och trött med värk i både rygg och ben. Ta det lugnare om kroppen säger ifrån.
En del kvinnor känner yrsel under de sista veckorna, tänk i så fall på att resa dig långsamt när du legat eller suttit ner. Ät många små mål ofta, så slipper du bli yr av för lågt blodsocker.


Något har hänt de senaste dagarna, för mitt bäcken tar död på mig.
Ja, det kallas nog bäckenuppluckring- och ÅH vad glad jag är att det har börjat. =(
Jag sitter och sover bra, det är vid gång och stillastående som jag känner av stelhet och värk.
Det går inte att förklara, men jag känner mig stelopererad och kan knappt röra mig.
När jag gör det går allt väldigt sakta, jag blir frustrerad av mig själv.
Bara 6 veckor kvar nu =)

Inga kommentarer: