torsdag, januari 20

Hälsar på i Uppsala

Just nu sitter jag på hotellrummet i Uppsala, med en godispåse bredvid mig i sängen och tvn på.
Jag tog tåget hit igår och det var en smidig resa utan krångel eller förseningar.
Det uppskattas varje gång =P

Sitter och läser igenom behörighetskraven för några utbildningar jag är intresserad att läsa här i Uppsala. Tanken är att de behörigheter jag saknar ska kunna läsas in det närmaste året, så att jag nångång får en utbildning i ryggen =)
Det program som lockar mest -miljövetenskap- kräver Matematik E vilket inte är mitt starkaste ämne direkt.
Så frågan är om jag tar mig vatten över huvudet?

Vore tråkigt att försöka och inte klara behörigheterna ens, då är jag rädd att man tappar sugen. När jag väl bestämt mig tänker jag i alla fall studera 100% så jag inte ska låta mig misslyckas!
Tänkte gå ner till en studievägledare lite senare idag och bolla några frågor jag har, dessutom ska syster få lite lunch-besök.

Jag har inte bokat in mig nånstans med någon härnere i övrigt, min ork kommer och går och jag vill inte pressa mig för mycket när jag ska ut bland folk. När orken försvinner är det inte mycket att göra än vända hemåt och då är det lite jobbigt att inte vara på hemmaplan eller ha bilen i närheten.

Thomas såg märkbart sliten ut imorse när vi vaknade.. jag hade vaknat några gånger under natten pga halsbränna och det eviga springet till toan, men det är inget nytt. Så eftersom han var så trött igår trodde jag han skulle tagit igen det lite..
när jag frågade om han haft svårt att sova fick jag tillbaka;

"Veronica- du snarkar!"

Hmmpff.
Tydligen hade han inte fått många lugna stunder under natten.. vad ska man säga till sitt försvar?
"Ojdå." =)

Nu ska jag surfa lite, pilla mig i naveln och smälta frukosten jag frossade i för en stund sen. Hotell är mysigt!

Trevlig... torsdag?

Inga kommentarer: