torsdag, februari 10

Inlägg nr 800

Vi var på vårt Högst Troliga sista barnmorske-besök idag. Idag är jag i v. 40+1 och har inte tyckt att något känts eller hänt.
Alla värden såg bra ut och vår barnmorska konstaterade att vi såg väldigt trötta ut.
Vi sover riktigt dåligt, det är mycket som ska pusslas nu.
Mest pusslas klart i våra huvuden..

Barn, flytt, jobb... och allt runt det som tillkommer.

Men i alla fall; under besöket idag såg allt som sagt bra ut och hon ville kolla hur det stod till med magen och ja, allt därinne.
Efter en kort undersökning visade det sig att min livmodertapp är i stort sett utplånad och jag har inte ens känt av några värkar??
Det innebär helt enkelt att när förlossningen väl sätter igång kan det gå fort.
Och som hon tyckte det kändes nu så blir det inom några dagar.
Hjälp.

Efter att hon "trollat" lite med min kära livmodertapp har jag haft en molande värk i magen, så nog sjutton har hon startat igång nåt! =)

Nu får vi se hur fort det går.

Men som hon sa i slutet av vår träff, det vore konstigt om inte bebben kommit innan måndag.
Så vi är redo, håll en tumme ni med!


Inga kommentarer: