onsdag, mars 16

Ännu en dag med sol

Det är precis efter lunchtid här i Österbybruk och det är varmt och vackert idag igen!
Vårkänslorna poppar i varje hörn härnere, det märks att folk i allmänhet har extra energi för de är så glada.

Imorse fick jag lov att pallra mig upp till 9, rätt tungt då jag vaknat till flera gånger inatt. Emilia var vaken till 1, Thomas åkte till Stockholm halv fem, blöjan behövde bytas halv sju.. sådär håller det på.

Men i alla fall- syster kom och var barnvakt åt mig en timme så jag fick åka och klippa mig. Kändes skönt att äntligen fixat barret, sedan är det välbehövligt att komma bort en timme också.
Mer för att man kan slappna av på ett annat sätt än när jag har Emilia hos mig, jag har fullt fokus på henne även när jag gör annat.
Den simultanförmågan får vila när jag åker bort =)
Men huvva så man saknar sin mindre hälft när man varit borta, det är en känsla som är svår att beskriva för de som inte har barn själv.

Nu ska jag njuta av dagen och börja planera inför kommande helg.
Det är klädbytardag på lördag i Sundsvall och jag ska gå igenom vad vi behöver och saknar härhemma. Nu har vi redan fått så mycket fina kläder, så jag tror inte jag "behöver" shoppa jättemycket.
Kul ska det bli, särskilt att få träffa kompisarna däruppe igen ;)

Nu släpper jag datorn för en stund!
Hej på er

Inga kommentarer: