söndag, mars 6

På plats

De sista dagarna sedan onsdag har varit långa och väldigt uttröttande.
Men nu är vi äntligen i den nya lägenheten och har stuvat in det mesta på plats.

För Emilia var nog torsdag den jobbigaste dagen. Fyra olika vändor blev det för henne runt på stan och vi avslutade med att åka till Lenár-Bild och ta familjefoto.
Det var inte det lättaste då hon var så fruktansvärt trött!
Natten till fredag sov hon 9 timmar, vilket är ett saftigt rekord (och jag minns själv inte när jag fick sova såpass länge sist)

På fredag förmiddag drog vi flyttlasset, en lastbil full med saker och två personbilar följdes åt. Vi fick hjälp från svärmor och Arne och det behövdes verkligen!
Jösses vad mycket det var.. och vad bra det gick när man var flera =)

De stannade över natten och fortsatte hjälpa oss igår- lördag- med det sista inpacket innan de for hem med storbilen. Så sen dess har vi tömt kartonger och myst med Emilia, samtidigt som det sakta växer fram ett Hem ur det här =)

Vi har till exempel ett lite annorlunda utbud av tv-kanaler... jag kan kortfattat sitta inne med Emilia hela dagarna och glo på film. Om jag vill alltså =)

Ja, tanken är att det ska komma bilder när vi fått ordning och jag känner att jag törs visa upp hur vi har det.
Så var tålmodiga ett liiitet tag till!


söt- även som pojke!

Nu är det söndagsmorgon och Thomas har som uppdrag att borra upp diverse saker här och där.
Så jag och mini-me ska ut på en liten vagnspromenad under tiden... sen får vi se hur många knop vi gör i övrigt.

Trevligt veckoslut på er!

Inga kommentarer: