söndag, mars 13

Söndagkväll och vi har haft en väldigt lugn och skön sista helgdag.
Thomas, stackaren, har haft huvudvärk i stort sett hela dagen och legat som ett kolli i soffan. Jag har pysslat runt i egen takt härhemma och när jag drog ut skruttan på vagnpromenad fixade Thomas maten.
Suveränt. Gillar verkligen när vi alla är hemma, det mesta blir så mycket roligare då.

Igår var det lite mer fart, vi drog ut en massa saker till förrådet och började iordningställa barnrum+gästrum.
Det är inte ens i närheten av klart dock.

Mellan 11-18 sprang jag till tvättstugan och fixade många kilo tvätt som legat de senaste dagarna och väntat.
Ni anar inte hur mycket det var.. och hur mycket jobb det blev, jösses.
Tyvärr är inte tvättsysslor det roligaste jag vet- hur fint det än må bli efteråt.

Vi var helt slut mot kvällen, så det var jätteskönt att ha bullat upp med snask framför melodifestivalen. Thomas och Emilia hade varit till Tierp och hittat massa gott och fixat öl till pappsen =) (mamma fick rödvin, tjoho!)

Lite senare på kvällen kom Sandra och Erik och höll oss sällskap- snart måste jag hitta en schlagerkompis för det är svårt att poppa schlagerfinal när ingen annan i sällskapet lyssnar eller egentligen bryr sig om spektaklet. =)

Men vi hade en trevlig kväll såklart! De kom med morotskaka som vi formligen slukade- och idag står det ändå en halv panna kaka kvar i kylskåpet.
Mmmmm.




Till veckan har jag lite att stå i och nästa helg drar vi allihopa upp till Sundsvall. Där ska vi bo på hotell i två nätter och har olika planer.
Ska bli kul!

Nu ska gamla mamman vila lite, även om lillgumman sover om nätterna är det lika bra att vara förberedd.

Hejsvej

Inga kommentarer: