söndag, april 3

Hej

Vi har familjehelg, då får man sova ut och vila upp sig efter en lång vecka. Man får slappa hur mycket man vill helt enkelt =)

Inga speciella planer har tagit över, igår var vi bjudna på middag hos min syster så det var skönt att slippa laga nåt hemma!
Min mamma, mormor och moster kom ner från Sundsvall och åt med oss också så det var fullt hus ett tag. De åkte sedan direkt vidare ner till Tyskland där de ska bo i en vecka och träffa släkt.
Nästa lördag blir det stopp för fika hemma hos Thomas och mig när de bilar uppåt, de ska få se hur vi bor äntligen =)

Kvällen blev rätt sen innan vi kom hem igen och vi trynade in direkt, alla tre!
Emilia sover sedan tre nätter tillbaka i barnvagnen om nätterna.
Det har börjat bli svårt att få henne att varva ner till sömns i sin vanliga säng och i vår säng sover hon inte lika djupt och länge.
Det behövs helt enkelt en liten vagga, barnvagnen är perfekt tills vi hittat speciella ben till hennes spjälsäng så vi kan gunga henne där.

Fick fika-besök idag av Sandra och hennes gulliga barn. Två jättemysiga rödtottar som leker så snällt med varandra =) de gillade dessutom Emilia- pillade ivrigt på henne och höll henne försiktigt. När hon fick ligga i babysittern bäddade de den med nallar så hon fick sällskap.
Sötnosar!

Imorgon måste jag ta mig i kragen och gå ner till bvc, har inte mätt eller vägt henne på två veckor nu så jag vill styra upp det bättre i fortsättningen.
Lat-mamma...

I övrigt börjar min tränings-tisdag nästa vecka!
Syrran och jag ska testa body-pump på Friskis&Svettis- jag hoppas verkligen det faller oss i smaken för det skulle vara ett bra tillskott till min kvällsjoggning.
Lite muskler är aldrig fel..

Nu lagar Thomas söndagsmiddag åt oss, Emilia ligger och suger på pekfingret (smask smask) och jag sitter och glor ut på regnet.
Måste man jogga i regn?....

Nåja, med det det vill jag bara säga hej och tack för mig!

Inga kommentarer: