fredag, juni 10

Stephen Lynch är i Sverige och det har jag missat totalt!
Blev mäkta förvånad när jag såg en av hans visor spelas live på Nyhetsmorgon alldeles nyss.
Det är ändå någon man vill se live, skön snubbe ju.




Emilia och jag längtar tillbaka till Aspbobadet, vi var där och mös igår i värmen. Satt i skuggan och tittade på fåglarna när några småpojkar puttrade förbi med en mindre båt och en av dem ramlade i vattnet... det satt vi och garvade åt ett tag.

Imorse när vi tog morgonpromenaden insåg jag att Emilia lystrar till sitt namn. Thomas hade redan märkt detta och han är bättre än mig på att använda hennes namn... jag kallar henne allt möjligt och det kanske inte är så bra om hon senare tror att hon heter typ gosnuttan?

Det är kvavt idag igen, åskan har inte visat sig alls trots utlovade rapporter. Vi håller oss inne när det är som varmast och det går inte att få svala grader inomhus.
Igår hade dessutom myrorna hittat en väg in, de kom fram ur några lister i Emilias rum och jag dammsög upp de jäklarna frenetiskt!
Det var dock lönlöst och vår fastighetsskötare fick komma med myrdoser.
Tack vare det blev det myrfritt till natten, finns det något äckligare än småkryp springandes på golvet?

Det blir plugg idag, har en deadline ikväll och i helgen blir det inga måsten!

Ut och ha en trevlig fredag med er, alla härliga människor =)

1 kommentar:

Ellinor sa...

Jag träffade en gång mamman till en liten flicka, där den lilla flickan trott att hon hette Lilla hjärtat, för det var vad alla kallade henne... Iofs rätt sött :)