torsdag, juni 2

Vad hände?

För några timmar sen tog Thomas med sig Emilia ner till Uppsala en sväng.
Ensam hemma blev mamma och det var själva syftet. Det egentliga syftet var också att jag skulle få fri pluggtid i några timmar, då det är lite svårt att fokusera på mina uppdrag på dagarna.

När de drog passade jag på att ta en av de sällsynta låååånga duscharna.. såna man kan göra utan att behöva lyssna efter om Emilia vaknar =)

Sen så ja... lite plugg och... somnade i soffan...
Blev väckt fyra timmar senare av att familjen kom in genom dörren.
Halleluja =)

Så går det när man börjar dagen kl 7 och städar upp efter stökiga pojkar som varit uppe halva natten. En polare till Thomas sov över här inatt och det betydde att vi åt godare mat hemma, Emilia fick leksällskap och vi hade en trevlig kväll alla.
Men som sagt.. karlar stökar ner, så är det bara.

När gubben kom hem har han pysslat om mig jättebra; ordnat middag, städat i köket, satte igång en film åt mig så nu sitter jag i soffan (igen) och glor tillsammans med Emilia.
Röda vardagar är bra, känns som lördag =)

Jag åker ner till Uppsala på lördag och tar en shoppingsväng barnfritt. Tog tillvara på ett tips och ska klippa mig i Gränby, äntligen.

Men nu började karln dammsuga, så jag hör inte mig själv tänka längre.

Tjing

3 kommentarer:

Nomad sa...

Ovanligt att du somnar till då! =P

Verra sa...

Haha! Nej, men jag har få möjligheter numera att lura när jag vill =)
Kul att du fått internet igen och hittat tillbaka ;)

Nomad sa...

Nu när internet är tillbaka, så ska bara orken att sitta här igen komma tillbaka med! :)