måndag, augusti 8

Efter en helg med minimal fritid och alldeles för lite Emilia-tid ser jag fram emot en vecka av vardag.


Vi är medvetna om att det är en stressig augusti-månad, då vissa fortfarande har semester och behöver min och Thomas hjälp på våra jobb. Jag är väldigt tacksam, men vissa gånger går det inte alltid ihop så bra i våra scheman. Egentligen är det Thomas och jag som aldrig hinner träffas, vi går om varandra hemma men det som är det fina i kråksången är att Emilia får mycket egentid med en förälder i taget.
Hon har varit jätteglad den här veckan och det hjälper lite när man stapplar hem vid midnatt efter jobb.

Idag är det underbart väder och vi tjejer har busat runt härhemma. Hennes energi är outtröttlig, jag tycker det är lite orättvist att hon inte delar av sig till sin mamma =)

Jag har börjat förbereda mig inför muntlig examination som är på onsdag kväll. Nästa vecka börjar en ny distanskurs -fysik- och jag ska börja räkna matte på skolan.
Det kan gå lite hur som helst, som det känns nu, men jag ska göra ett försök i alla fall.

Nu ska vi ut och röra oss i solen, två koppar kaffe har jag fått i mig och hoppas det hjälper i några timmar. Idag kanske jag kommer ihåg att äta mat också!


Hej på er och trevlig vecka kan vi väl säga på en gång

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Det kommer säkert att gå alldeles utmärkt!

Verra sa...

Vad snäll du är, tack för ditt pepp :)
Ja för tusan- jag Ska klara det! Kram