fredag, augusti 5

Jag måste bli bättre på att multi-taska, jobbet ringer in mig stup i kvarten (och det är ju bra Egentligen) och mina hemma-sysslor blir lite lidande. Ikväll ska jag ge karln en frikväll, han behöver lite ledighet.

Imorgon ska jag plugga under dagen, jobba kvällen och försöka göra något kul efter det. På söndag är det samma visa, plugg och jobb fast inget "kul" efteråt.
Emilia i sig är rolig, men hon är ingen bra plugg-assistent =)
Snarare tvärtom, hon vill leka med mamma jämt.. eller sova med med mamma. Bara mamma är där...

Jag undviker hettan, det är tredje dagen med +30 här i Österbybruk och Emilia dricker vatten med jämna mellanrum för att hålla sig i balans.
Vi introducerar gröt i hennes mellanmål, jag vill få i henne lite grövre mat nu eftersom hon är så stor. Hon älskar puréerna och blir ju aldrig nöjd!

Det är lite tunt med bilder nuförtiden.. om jag hinner samordna mig själv ska jag visa vilka fina kläder vi köpt till Emilia. Det kom en skokartong full med kläder och fyra paket till väntas hem. Blocket och tradera rockar!

Men nu ska jag börja plugga inför examinationen nästa onsdag, förhoppningsvis får jag det gjort idag eftersom morgondagen blev lite mer fullbokad än tänkt.

Hej svej på er

Inga kommentarer: