måndag, augusti 29

Nystart

Det är snart lunch och full rulle här hemma i Österbybruk.
Emilia sov som en stock inatt och vaknade motvilligt närmare 8 imorse. Hennes mamma klev upp än mer motvilligt! =)
Nu förmiddagslurar hon i vår säng där det är svalt och mörkt, jag passar på att packa undan gamla kläder och lägger fram nya.

Emilias mormor kom med en kasse nya kläder i helgen! Otroligt fina kläder och välbehövt då Emilia växer ur allt vi har =) även mössor och strumpor inför hösten, så nu känner jag mig mer lugn inför kallare väder. Vi missade Selånger marknad i år, det var helgen innan dopet och vi fann inte tid att åka till Sundsvall två helger i rad.
Att jag inte lade dopet samma helg kan man i efterhand tycka var dumt, haha ;)

Men i alla fall, det fanns väldigt fina stickade tröjor/jackor där som jag blev kär i förra året. Jag köpte en med huva som Emilia kommer kunna ha lite senare i år (1,5 år efter jag köpte den......) och i år hittade mormor en röd jacka med dragkedja.
Jättefin!


bra till hösten!

Idag väntar alldeles för många ärenden nere på byn, jag ska flänga runt med Emilia och försöka hinna med allt. I eftermiddag åker jag ner och jobbar, fem kvällar denna vecka blir det!

Trevlig måndag!

Inga kommentarer: