onsdag, september 7

Inlägg nr 2000

Ikväll och tre nätter till är jag gräsänka.
Det suger.


Jag och Emilia har haft en rolig dag INNE idag, regnet öser ner och jag blir så slö och tråkig då. Fast tråkigt har man aldrig med Emilia, hon är rolig och sprallig att leka med och blir glad för allt och ingenting- jämt!

Även fast dagarna flyger iväg i hennes sällskap samt min stress över att hinna med plugget så börjar jag känna mig mossig inombords. Jag blir det av att inte få komma ut och vidga vyerna och träffa typ vuxna människor så man får prata lite också...
Känner mig lite höstdeppig =(

I helgen är det Kulturnatta och jag läste igenom programmet som var tjockt av aktiviteter att sysselsätta sig med. Problemet är inte Vad man ska göra, utan att ingen har tiden att hänga med. Gå själv? Nä, då är jag hellre hemma och muttrar i min ensamhet..

Var tvungen att ta bort mitt jobbpass på torsdag då vi inte har nån barnvakt och Thomas som sagt är upptagen.. det är tråkigt men samtidigt nödvändigt, pluttan går först.

Orkar inte ha igång tvn heller, man blir ju nästan dum i huvudet av att glo på den hela tiden. Okreativ blir man i alla fall, om det funkar som ett ord.
Jag har 7 uppgifter att slutföra innan tisdag men ikväll hittar jag ingen motivation att knåpa med formler och fysik.

Mitt glas är definitivt halvtomt ikväll, men förhoppningsvis är jag gladare imorgon.

Hej och hå från pessimisten



Inga kommentarer: