torsdag, november 10

Ändrade planer

Egentligen hade jag fyra ärenden nere i Uppsala idag som behöver ordnas med, men Emilia har hostat, snorat och nyst sen igår.

Istället har jag ordnat mys för oss två och försöker kurera henne så gott det går.
Vi är ensam hemma i två dar, Thomas åkte till Göteborg imorse för att hålla något tal inför sina bossar. Åh, jag är så sjukt stolt över honom för det han får göra =)
Hade det varit jag som skulle hålla tal så hade jag haft nerverna på utsidan, men han är så cool. Han håller fasaden bra i alla fall, haha!

Istället har jag hittat lite fler julklappar och nu är det bara en eller två kvar att leta upp. Vi ska inte ge bort så många som det låter, men vi försöker lägga lite tanke bakom dem.

Dagarna försvinner så fort, jag pluggar och jagar jäntan min i ett. Hon ska bara stå nuförtiden. Stå och hålla sig uppe, i alla rum och i alla möjliga (läskiga) situationer.
Hon är glad så länge hon får stå, trillar hon så drar hon upp sig igen.
Men hujedamej om jag står ivägen eller flyttar på henne, då förvandlas hon till en riktig argbigga!
Hon går även med hjälp av sin vagn när jag håller emot den. Annars skulle den rulla bort direkt med henne.. ni ska se vad mallig hon blir när hon lyckas lyfta och hafsa fram foten med alla tår framför sig (och inte under).

Nu är det mörkt igen idag. Tur att järntabletterna hjälper! Det är bara sömn som fattas nu..


Men nu tappade jag tråden och intresset, så hej så länge!

Inga kommentarer: