torsdag, november 24

Dags att räkna ner

.. för snart är det första advent!
Tänk om det hinner komma lite snö tills dess =)

Men jag hörde talas om nån snöstorm först på måndag, vilket kan betyda att jag får en vit födelsedag, hoppas hoppas hoppas

Jag sitter och samlar ihop lite härlig ny och gammal musik till en soft-skiva i bilen.
Ska jag köra 40minx2 varje dag i en bil med cd äntligen så ska jag använda den ordentligt.

För övrigt var vi ner till bilhandlaren idag för jag vet inte vilken gång i ordningen.
Nu kör vi en toyota efter att ha plöjt två olika Volvo. Den första volvon var en skrutt, den andra volvon var automat helkombi och jag ääälskade den- älskade inte att den var törstig och gick på sommardäck.
Nu har vi vinterdäck på vår egen och den lånade toyotabilen.

Vad som händer med vår andra nya bil?

Jaa ni. Om vi visste det ändå. Kort sagt är vi inte så glada men det jobbas febrilt på den och vi kommer inte gå billös framöver. Men som sagt.. det är mycket vi inte är glada över i och med detta.

Jag beställde boken jag pladdrade om igår så den lär komma när som helst, dessutom är ännu en ny på väg att bli utgiven som jag bevakar ivrigt =)
Jag får se det som en fin present till mig själv.

En unge klappade till Emilia idag.. på huvudet. Vi satt och lekte på kyrkis och den dära två-åringen kom och gav henne en rejäl smäll. Vilken tur att hans mamma precis tittade och började skälla på honom, för annars så... ja jag vet inte.
Jag blir verkligen vansinnig när någon -även barn!- gör illa Emilia.
Min pedagogiska sida försvinner ut genom fönstret dessa stunder =)

Imorgon åker vi ner igen, med tåjåtan. Den är härlig, mamma gillart.
Den känns faktiskt som figursydd för mig och förhoppningsvis kan vi göra en bättre deal med den. (thomaaaaaas läs detta)

Nu ska jag fortsätta vara onödig i soffan, Emilia somnade efter en massa om och men ikväll så jag ska försöka ha egentid en stund.


Hej och hå (när kommer tomten då?)

Inga kommentarer: