lördag, november 5

Jag var så stolt över Emilia igår!
Hon har blivit så duktig på att simma, igår fortsatte vi öva på att sitta på madrassen och hoppa ner i vattnet när jag ropar på henne.
På vägen ner doppar hon huvudet och "simmar" tillbaka till kanten igen.
Hon sitter jättebra, plumsar ner i vattnet som hon ska och humöret är på topp!

Nu orkar hon fler saker om dagarna också, mamma/pappa är helt slut efter en halvtimmes bad i +32 men inte hon! När vi är hemma igen ska det lekas minsann- och vi andra vill bara krypa ner och somna om.

I förmiddags var jag ner till Uppsala själv för att gå en HLR-kurs. Jag nämnde den för några månader sedan och nu hade simskolan dragit ihop ett gäng som med mig vill lära sig HLR för barn.
Vi körde lite träning på varandra, gjorde repetition på vuxna dockor och testade sedan på barndockor. Ja, fika hann vi göra också- det var så trevligt så.

Nu är jag hemma med jänta och Thomas jobbar fortfarande, han är borta mycket kommande kvällar.
Lite tråkigt..

Dags att ordna kvällsmys härhemma, imorgon blir en ny dag med full fart!

Inga kommentarer: