tisdag, mars 13

Här är vi- igen

När man saknar inspiration kan man alltid återanvända gamla bloggrubriker.

Det är tisdag och jag har inte bloggat sedan i lördags så okej då- en uppdatering är på sin plats.

Vi har kommit igång efter vår härliga lediga helg tillsammans och jobben piskar oss vakna =)
Eusebio (som han heter och inget annat) är lite försiktig av sig och visar sig ibland när han känner sig modig nog. Han vill kela helst hela tiden och om nätterna sover han som en hårig halsduk på mig. Om jag slutar klappa honom i sängen för att jag somnat(!) buffar han på mig tills jag klarnar till.
Mmmmmm.


här är kelmonstret

Emilia och jag skippade förskolan idag eftersom moster kom på besök! Jättekul!
Hon lämnade oss med en kasse full av bebiskläder, nu borde hon vara redo för att få bebis. Tjiho!
Vi är väldigt spända av förväntan, jag ser fram emot att få sniffa bebis snart!

Imorgon åker vi upp till Björklinge och rastar henne ut i skogen. Vintern dröjer sig kvar där och vägarna är inte riktigt halkfria så jag kommer nog valla henne rätt hårt.

Härhemma planerar vi inför lite resor och annat kul men det är svårt att få ihop vardagspysslet. Tider ska passas till förbannelse så vi har minusmarginaler när det gäller fritid, sen ringer mitt jobb någon dag och frågar om jag kan ställa upp extra.
Då känns det jobbigt att säga nej.
Men planera måste vi göra, annars tar vi oss inte tid för allt som behövs.

Som nu, jag ska försöka planera in en biokväll så jag får se Kvarteret Skatan =)
Har alltid varit ett fan av deras sketcher och sett dem live i Stockholm, nu kommer filmen så jag kan inte vara sämre den här gången.

Jag slänger in några bilder på skruttan också, det var länge sen.




hihi

välling framför tvn...


Nu har gubben fastnat framför datorn så jag ska slita han -och mig- till sängen så vi får komma ikapp på sömnen. Imorgon ger han mig spontan sovmorgon- lovely!
Kan vara hans sätt att tacka för att jag klippte honom ikväll, hackigt och finfint blev det..

Nåja.
Tjing!

Inga kommentarer: