onsdag, april 18

Lillördag

Thomas är ute på middag med Svensk Handel ikväll, jag sitter och tar en timme i soffan innan det är dags för natta.
Längtar till min bok i sängen, mest hela tiden.

Vi var ner till S:t Pers kyrkan idag, jag och Emilia. De hade öppen förskola med sångstund- och en väldigt rolig sådan också!

Två goa tanter stod för underhållningen, ena med gitarr och båda sjöng för fullt.
Vi började med fina barnvisor sittandes i ring men sen urartade det i stamp&hopp sånger, Små Grodorna, Prästens lilla kråka och gud vet vad.

När vi var klar flåsade jag stekhet och Emilia tjoade vilt i famnen och ville ha mer.

Igår var vi till vår vanliga öppna förskola och tog proffsbilder på Emilia. Det var ordnat genom förskolan och fotografen var duktig- han fick Emilia att gurgla till glatt några gånger så bilderna kommer nog bli fina.
Dock fick vi inte stanna kvar och leka så istället följde vi med en annan mamma till Stadsbiblioteket. Där har de en barnavdelning med spännande saker att leka med.
Emilia var nöjd, jag var nöjd med lite miljöombyte.

Så två nya ställen på två dagar, sånt älskar jag.
Det löjliga i detta är att kyrkan vi besökte idag ligger 2minuter från oss. Det är närmare än till vårt bils garage tamejsjutton, så nära är det.

I måndags fick jag träffa Honom.

Det lilla undret.

Och han var så fiiiiiin!

Lilla systersonen kom på besök på mitt jobb (ja föräldrarna var ju där också om jag minns rätt) och han var så liten, skör och alldeles snuttigt nyfödd. Det var väldigt nostalgiskt då jag fick lite minnen från Emilia första tid. Det känns som evigheter sen!

Nu hoppas jag få träffa honom snart igen =)

Imorgon kör vi simning igen och efter två dagars ledighet är det dags att jobba igen.
Till helgen är vi lediga hela familjen, UNDERBART.

Tack och hej från mig och en liten sovande tjej~

Inga kommentarer: