onsdag, maj 2

Våren är faktiskt här

Det är synd att jag inte tog några bilder från vår dag i solen idag.



 Det har varit sinnessjukt varmt, såpass att om jag inte nämner det här kommer jag att hinna ha glömt det senare i år. På eftermiddagen knallade jag runt i tofflor (utan strumpor ofc) kortbrallor och en tröja- och svettades. Emilia var ute på sin dagliga strövarpromenad och vi gillar dem. Det innebar idag att vi gick på två olika gator fram och tillbaka i ca 45 minuter. Inte så stimulerande för mig men Emilia upptäcker de fantastiska små detaljer jag tar för givet. Särskilt det att studera när en liten tjej kommer förbi på sin cykel, DET är roligt!

Vi var ner till kyrkans öppis idag och tjoade på.
Emilia verkade ha saknat sina kompisar och leksaker för hon lekte för fulla muggar med och utan mamma. Mamma satt och läste tidningen...

 Imorgon skippar vi simmet igen tyvärr, jag vill ha oss helt friska innan vi plaskar i vattnet. Det känns aptråkigt att inte få öva vidare men det är bara dumheter att förlänga sjukan ännu längre.
Buuuuh =(

 Jag var i valet och kvalet om jag skulle sjukanmäla mig imorgon kväll från jobbet, med tanke på hur jag mådde där i måndags.
Men nej, jag ska bita i och gå ändå.
Vill inte ha en massa sjukfrånvaro och strul med tider i onödan.

 I helgen är vi ju lediga tillsammans! Åh, vad mysigt och roligt vi ska ha ihop igen, tack och lov.


 Nu ska jag se mitt efterlängtade Grey´s!

 Tjing pling på er =)

Inga kommentarer: