måndag, juli 23

Semestervecka nr2

I
går var en sorgens dag och den kändes tung även härhemma.



Jag och Emilia följde med avstånd och via tvn minnes-ceremonin i Oslo över Utöya, över terrorn som drabbade Norge förra året.
Emilia glatt ovetandes, som dansade för fullt till den fina trumpet-orkestern på tvn.
Jag är glad att hon är så liten, att det inte går ännu att förklara händelsen.

Idag är snuttan med pappa och jag har haft fullt upp under dagen.
Pappersjobb, telefon hit&dit, cykeljakt på stan som inte alls gav resultat och nu mot kvällen blev det en biltur runt stan =)

Imorgon har jag proppat dagen full med grejer som ska göras klart innan Emilia kommer hem igen =)
Jag var in på jobbet idag också och planerar hösten så gott det går, känns inte alls som jag bara haft en veckas semester. Den veckan har varit lång!

Nu är det Lotta på Liseberg och jag tjoar för mig själv härhemma, i min nya soffa och runt de nya möblerna här i vardagsrummet. Jo, men det blev fint.. allt matchar. Jag fick stora kuddar av syster min som ska kläs om så de matchar in, även lite gardiner som ska gås igenom.
Mer än så har jag inte ansträngt mig för att förnya lyan mer. Lite ommöblering förstås så jag får det som jag vill ha det, men nu när det är klart ska jag försöka hitta nåt annat att pyssla med.

Nu ska jag nöta lite på blocket, tjing!

Inga kommentarer: