tisdag, september 25

Höstvecka

Jag är kraftigt dagvill, det har varit torsdag i min skalle ett tag nu och att tre ynka jobblediga dagar kan ge en sådan förvirring kan inte vara sunt.



Imorse var det en fröjd att cykla till förskolan före kl 8 på morgonen- vindstilla, frisk luft och glad unge bakpå! =)
Lite skillnad från vad jag fick för väder i helgen- tre av tre lediga dagar med regn och blåst.
Tack för det vädergudarna.

Det har även varit skönt att vila huvudet från arbetsplatsen, i alla fall såpass att jag har ny energi när jag kliver in igen. I lördags var jag och Emilia iväg till en barnloppis i Stenhagen och kom hem med en full ikea-kasse. Saknar ändå lite grejer inför vintern så jag MÅSTE bita ihop och hitta tid för att lalla på stan.

Träningen ger mig ständigt ny träningsvärk och jag tycker jag borde kommit förbi den perioden, men än så länge är jag inte ett dugg härdad. Byxorna sitter dåligt numera, fast åt andra hållet.. nu sladdrar de, ser inte alls bra ut.
Tröjorna däremot borde fasiken kunna sladdra lite till, men inte än såklart.
Borde gå ut och köpa mig lite nya kläder, men jag har varit vrång sedan jag blev gravid angående det.
Först ska jag hitta min vikt och det vet jag ännu inte vad det är. Har gått upp och ner samma två kg sedan jag var sjuk och nu sitter jag med halsont och bävar för att det kommer en rond två.

Håller på att planera min kommande första lördagkväll ledig, nu går jag in på fast och nytt schema så jag hoppas det blir en bra balans i höst. Men det ser så ut!
Eftersom jag har två lediga kvällar i månaden (barn inkl jobb) så tänker jag inte låta dem gå till spillo.
I värsta fall får jag skrika ut på fejan om någon vill umgås, i värsta fall.

Efter en låååång helg och två dar till efter det har jag lite svårt att sammanfatta allt, men det är ändå inte så roligt att läsa för mig senare heller- så jag får fint hålla det i mitt huvud ;)

Sätter stopp här för ikväll och fokuserar på mitt jobbiga träningspass imorgon istället- det kommer att göra ont.

Pling

Inga kommentarer: