onsdag, januari 30

Livet utan TV

I tre dagar och tre nätter(...) har min tv varit svart. Likaså mitt internet om det går att använda samma termer.

Upptäckte det inte lika snabbt som mina grannar, men ikväll blev jag rätt less och uttråkad. Dels för att Telia hela tiden skjuter fram lösningen (imorgon kl 15 är det fixat- har jag fått höra flera gånger) och dels för att mina och Emilias kvällsrutiner innefattar efter bad- massage framför barnprogram.

Vi har haft tö och slask i Uppsala, vilket har gjort cykelturerna till ett äventyr i sig.
Imorse satte sig Emilia i två olika vattenpölar innan vi kommit fram till förskolan- väl framme visade det sig att jag inte hade några extrabyxor kvar.
Hon fick gå runt med avdelningens fina paljettkjol tills allt torkat, så tro mig.
Hon var så nöjd, så.

På lördag är det mello-start och passande nog kommer det över lite folk hem till mig.
Är rätt sugen på att gå ut och dansa i helgen!

Nu har jag varit sen här i bloggen att fira syster min- hon fyllde faktiskt år i måndags! Hur gammal hon blivit törs jag inte skriva ut längre, men hon lär bli firad så rejält det går på lördag i alla fall ;)

Imorgon lämnar jag av jänta på förskolan och tackar för ännu en härlig vecka med henne. Vi hann besöka Pelle Svanslös i hans hus och röja runt härhemma som vi alltid gör när vi leker.
Till veckan ska jag braigt nog ha henne lite extra, så separationsångesten har inte satt in riktigt än.

Dags att sova och samla krafter, hej svejs på er!

Inga kommentarer: