onsdag, maj 1

Valborg och första maj

Äntligen maj och vår. Nystart och ett språng mot sommaren, idag var en underbar dag vädermässigt att sparka igång maj på.

Igår hämtade jag upp mina goa jänta från dagis för att cykla vidare till en grillkväll med härligt folk.
Emilia var på gränsen till för trött att kanske orka med, men jag chansade och det gick vägen.
Hon var istället övertrött och busade igång hela stället, fram tills att jag kände att det var dags att åka hem och vila lite själv. Snälla pappa kom och hämtade oss, så vi slapp cykla såpass sent på kvällen- och väl hemma somnade hon utan protester.
Imorse fick jag sovmorgon!

Strax före lunch blev vi än en gång upplockade av hennes pappa och drog till Gränby för lite lunch på deras foodcourt. Väl klar där drog vi till Huvudnumret- ett tivoli som kommit till stan!
Hur kul?!

Emilia var rätt mosig, men helt hänförd över allt ljud, alla snurrande karuseller och alla nallar vi vann åt henne.
Mamma fick klämma ner sig i trånga karuseller så hon fick testa =)

Bra dag!

Bara en av oss tog kort och det var inte jag =/

Igår började jag valborg ute i Stadsparken- vi blev några stycken som kurade ihop oss på en filt och fikade, glodde på forsränningen, frös lite och efter några timmar gick vi in istället och åt sillunch.
Det var en trevlig valborg och städat såsom jag uppskattar det mest.

Nu har jag fått känna på lite ledighet och imorgon blir det istället ett dubbelpass på båda jobben. Jag har min barnhelg och filar lite på planerna inför den- kosläppet blev fullbokat men jag har lite andra planer på g som v i kan roa oss med. Ser fram emot lite egentid med jänta, även fast jag fått ha henne extra redan den här veckan. Jag blir aldrig nöjd =)

Nej, jag ska upp halv sex imorgon och vara världens gladaste service-människa.
Ser verkligen fram emot det, för så känner jag mig för tillfället. Ironi, mina vänner.


Tjing 

Inga kommentarer: