fredag, januari 17

F
örst idag landade jag i en mini-deppstund, efter flera veckor av rätt bra flyt och icke-grubbel.
Poängen i den meningen var att det inte höll i särskilt länge, vilket är ett enormt framsteg faktiskt.



Jag kanske håller på att bli en alltigenom gladare person?
Alla dimper ju, nu och då. Det gäller att låta sig dimpa tror jag istället för att förtränga det hela tiden.
Är jag färdig med det, så går jag vidare helt enkelt- lite såsom Emilia gör.Är hon ledsen (och inte trotsig), så låter jag henne få det ur systemet, för hon släpper det fortare sen.

Hon är så charmig så jag vet inte hur jag ska börja beskriva henne.

Vi har våra rutiner och på helgen har vi verkligen Helg.
Det är frukost i soffan, sova så länge vi vill och bjuder inte vädret på lek ute så slöar vi tills vi åker till något roligare ställe än hemmet.
Där kommer fördelen med bil in, det är rätt enkelt att vara spontan numera =)

Vi busar rätt mycket och det gör jag delvis för att få rackarungen trött mot kvällen!
Hon tillåts kolla på barnprogram på surfplattan efter 18, men ibland smyger hon iväg med den om jag inte gömt den tillräckligt bra.
Skulle hon få bestämma så skulle hon sitta med den hela dagen och en sådan unge ska hon inte bli!
Om vi föräldrar har någon talan.

Vilka utmaningar jag haft på jobbet denna vecka!
Jag klarade av de rätt bra och jag är nöjd med mig själv (riktigt jäkla nöjd faktiskt), nästa vecka har det laddats upp med nya så jag fick lämna jobbet med stor laddning inför måndag!

Jag har sökt lite andra utmaningar också, så nu ska jag först klara rekryterings-processen och hoppas att det blir något av det!
Då blir våren rätt tjock med grejer, vilket jag hoppas!

Apropå inget alls så hittade jag billiga cirkus-biljetter till sommaren, jag fixade några till familjen och har en kul grej att se fram emot i några månader. Emilia pratade senast idag om cirkus, så det kommer garanterat bli roligt för alla!

Hej så länge!

Inga kommentarer: