torsdag, februari 13

Men var är snön, mamma?

Ja, det undrar jag med.
Det regnade rejält idag och snögubben vi byggde för två veckor sedan har sjunkit under jorden.
Även grannens två ståtliga snögubbar gick om intet, näsorna ligger ensam kvar på marken..
+5 i snitt på dagen gör att vi har lervälling och noll snö att blöta ner oss i.

Sån tur att vi kan göra annat roligt istället!

Jag har börjat processa fram för Emilia att det kommer ett gäng människor hem till oss på lördag. Barn som kommer att leka med hennes saker, sitta på hennes stolar m.m.
Hon säger att det är helt ok- men jag tar det med en nypa salt!
Hon fyller 3år och jag (själv) ordnar barnkalas så det förhoppningsvis blir en grej av detta.
Blir det bra så är jag nöjd, blir det skit så lär en viss person (som redan tycker jag tramsar med detta) bli nöjd. Som var väldigt specifik i att vara Gäst och inget annat.
Att tjippa in för kalaset var absurt av mig att fråga om, så där ligger den ribban :)

Men jag tycker det ska bli kul och hoppas Emilia tycker detsamma i slutändan :)

Nej, nu ska inköpslistan göras klar och dagen städas bort.
Imorgon är det hjärtedagen, hoppas ni alla får en trevlig sådan!

1 kommentar:

Anonym sa...

När man går ifrån varandra efter ett förhållande måste man nog acceptera att det är slut. Man kan inte räkna med att den andre partnern kommer att fortsätta att ställa upp på mig längre utan det är SLUT!