fredag, mars 28

Let´s Dance

K
vällen blir i det lugnaste laget iom rubriken. Emilia ligger och snussar så fint i sängen med två lastbilar och diverse andra mjuka kompisar.
Jag har fixat lägenheten inför helgen, så vi kan känna lugnet och inte låta disk och sånt stå ivägen för lek. Vi förresten.. vaddå vi? =)

Igår var det föräldramöte på förskolan, så Emilia fick kvalitetshäng med far så jag kunde dricka kaffe och snacka strunt med de andra päronen =) en del av tiden alltså!

Emilia har varit riktigt dynghängig de senaste dagarna, ända sedan hon kom hem faktiskt fram till igår, så jag har varit hemma med en Konstant sovande liten tjej på dagarna. Så. Fruktansvärt. Tråkigt.

Ja, första dagen fick jag massor gjort förstås. Hinner ringa viktiga samtal, göra klart papper som väntat på mig, fixat räkningarna, sorterat tråkiga saker, skicka ansökningar.. hade jag vetat att jag hade haft flera dagar på mig att fixa med sånt så skulle jag inte gjort det på samma dag!

Jag fick ett mail om en väldigt pirrig sak jag ska iväg på, nästa onsdag. Egentligen vill jag skrika ut det, men har hittills inte nämnt det till nån- och kan inte göra det heller. Frustrerande!!
Men det är en rolig sak i alla fall =)

Nu är jänta frisk och i helgen har vi planer med kompisar, vädret ska fortsätta vara toppen också.
Snön som kom sist jag skrev försvann på ett dygn och vi har vår med snitt +11 och uppåt här i Uppsala.
Det är värt att jag nämner det nu, för ibland glömmer man att det bara är mars än!

Jag är rätt peppad inför crossfit-träning som några kollegor dragit ihop, vi tränar i skogen varje vecka. Jag ska fan klara av beachen i år =)

Nu är det helg! 

Inga kommentarer: