måndag, september 24

Brittsommar

Helgen gick över utan något speciellt drama, myste på hemma (läs totalslöade)när jag väl pallrat mig från jobbet. Blev inte alls den helg jag planerat, men den som väntar på något gott.. får vänta lite till och sluta tacka ja till extrajobb.
Och ikväll är det Ladies Night i Globen, vad jag inte skulle ge för att få vara där! Jag dissade det evenemanget rätt hårt tidigare, som jag brukar göra med allt annat men.. ikväll ska ju faktiskt Måns Zelmerlöw gästspela! Jag hörde dem på radion imorse och de var riktigt roliga att lyssna på, sen tycker jag Mikael Tornving är en rätt kul prick också. Åh, det kommer att vara jättebra..
Vad finns det att se fram emot? Det ska vara en choklad-festival i Uppsala i helgen, låter jättegott! Har inte den blekaste vad det innebär, men tänker defintivt ta reda på det! Någonting med choklad brukar alltid vara bra, och gott..
Liten rolig grej hände när jag var ner och simmade idag, lyckades tajma in när simskolan började (jippiie) och barnen lekte och hade kul för fullt.. vi kärringar simmade i våra egna spår, minding our own business.. en liten unge tittade konstigt på mig när jag närmade mig henne och några leksaker som flöt i vattnet.. "kom här tanten, vill du inte bada istället" sa hon på ett ungefär, jag blev lite paff av att höra ordet Tant! Jäkla unge.. hon gjorde inte min 25-årskris mindre kännbar direkt.
Nu ska jag trösta mig med Dog Whisperer och glass.

Ps. En dag kvar! En dag!!

Inga kommentarer: