onsdag, september 12

Hösten är här!

Jag måste säga att jag sett fram emot hösten.. nog för att vi fick en skraltig sommar, men det är något speciellt med mörka kvällar och värmeljus bredvid soffan. Höst för mig innebär mycket trivsel och mys med de närmaste eller sig själv i allra högsta grad. Kan inte bli fel =)Krogarna får sakna mig ett tag nu efter sommarens besök, ska bli skönt att bara vara i lägenheten. Sen har jag världens mysigaste lya också, måste påpekas! Efter idogt flyttande så har jag äntligen hittat rätt =) som att katten kan gå ut genom min egen ytterdörr och mötas av gräs istället för asfalt på fyra sidor om huset. Att jag bor på ett behörigt avstånd från arbetsplatsen och nära till min goa syster, äntligen! Har bara bott här sen juni, men mycket börjar hända här inne- den blir Verrafierad sakta men säkert.
Usch, börjar känna mig halvdålig.. hackade nästan tänder när jag kom hem idag- fast vinterjackan var på ute i eftermiddagssolen- det enda rätta i en sån situation är att lägga sig i kokande vatten en halvtimme eller två (bör ej testas på känsliga personer) Mår lite bättre efter badet iaf, värmen finns där och nu hoppas jag att jag dödade förkylningen innan den bryter ut. Jag har misslyckats varje år..

Inga kommentarer: