fredag, december 28

Slagen hjälte

Inslängd i rutinerna första dan på jobbet blev man idag. Vad kul det var att träffa alla igen, kändes som en smärre evighet trots att det var mindre än en vecka!
Ännu roligare var det att få beröm av en av mina chefer! Just pga att man jobbat så hårt, långa dagar och tydligen gjort ett bra jobb med beställningarna över jul. Det värmde verkligen, kanske är lite osvenskt att skryta på det här sättet men klart man är glad för det positiva som kommer i ens väg.
Är nöjd i övrigt med helgen, det gick som alltid för fort när man ska fira jul.. Var bl a. ut i Matfors och hälsade på min allra äldsta syster. Hon lockade med Guitar Hero för att hålla kvar oss längre och Som jag fastnade för det spelet! Nu är jag säkert sist på planeten att upptäcka det, men det var askul. Jag sög såklart, det lät förjäkligt men vad gör det när man är nykär =)
Var ute och rumlade i stan också, hann med en två-dagars i kära gamla Sundsvall. Inget är nytt där, förutom att det kan finnas nåt nytt ställe att dissa men samma folk vaaarje år. Nog hade jag roligt med goa vänner, sedan är det mer eller mindre kul att träffa alla hemvändare haha
Nu är man i den nostalgiska åldern att det plötsligt är kul att träffa Lisen från mellanstadiet som fått barn och gått upp 10 kilo.. eller inte. Alla tycker det utom jag verkar det som.
Var vi inte kompisar förr så varför skulle jag bry mig om dig nu liksom?

Rätt roligt var det att jag åkte upp i en väldigt stor och rymlig bil, samtidigt som syrran+ lång sambo +hund +mycket packning trängdes i en Opel Astra hihi.. Den är liten som en Golf för er som är lika okunniga i bilar som jag. Och vi hyrde av samma kompis, så han måste antingen haft roligt eller blundat när han valt bilmodell åt oss. Nåväl. Det är humor.

Bangade bastukväll gjorde man också ikväll, jobbar varje dag fram till torsdag -då det är inventering!! Huvva =( Kommer vara rätt mör och fruktansvärt grinig när jag kommit dit så att börja med en sömnlös fredag ännu en gång är inget bra..

Har jag nån energi sparad i helgen så tänkte jag göra en nyårslista. Inget nyår utan en sammanfattning av 2007, eller hur?!

Nä, nu ska jag toffla vidare och göra mig kvällsklar. Det är värst vad mesig man blitt ändå, såpass mesig att man är stolt över att man ens överlever tvådagars party.. och dissar nåt så lugnt som lite bastu.


Kram och Trevlig Helg!

Inga kommentarer: