tisdag, mars 25

Rykten sprider sig fort!
Närmast alla kollegor var oroliga över mig när jag kom imorse, sen hade ryktet eskalerat lite väl i hur allvarligt det var så min chef trodde jag hade haft panik eller nåt. Haha!
Fick iaf inga oväntade besök igår, tack och lov! Men några kassörskor har lovat att knyta nävarna om något händer. Som att mina nävar inte är hårda nog!



Idag erkände jag mig dålig, orkade endast några timmar på jobbet innan jag gav upp och åkte hem.
Hann iaf göra klar beställningarna och kolla igenom det viktigaste så jag har lämnat stället med gott samvete!
Har väl varit lite krasslig ända sen i lördags, men är inte dum nog att ge upp helgdagarna när jag kämpat för att få dem!
Så nu sitter jag här med lite tröstgodis och chips.. känns genast lite bättre =)

Hade problem med min cp-mus igår, den slutade gå i sidledes.. det begränsade en hel del för mig, jag är inget geni på att manövrera med hjälp av tangentbordet. Att det gick i ultrarapid att komma nånvart med musen gjorde mig galet elak och hade inget tålamod att lägga in räkningarna.
Är inte geni nog att kunna installera min sladdlösa mus heller för den delen! Så jag gjorde en lov förbi Claes Ohlson efter jobbet och köpte en ny skitmus, en "tillfällig"..

Har ett trådlöst tangentbord som jag också väntar på att få hjälp med, den hjälpen dyker väl upp nästa år kanske. Och nej, jag har egentligen inte försökt själv.

Eftersom det blev en påskhelg med jobb varje dag så tog jag mig en lugn lördagkväll. Hittade en jättebra sida på nätet där man kan köpa begagnade böcker till småsummor! Oj, vad jag hittade gamla klenoder..

Har sökt en del ungdomsböcker ett bra tag nu, inte för att läsa men för att samla på. Jag lånade mycket böcker av min faster när jag var en liten skit, hennes dotter växte upp och lämnade kvar massa roliga böcker som jag frossade i när jag sov över.

Tyvärr brann det huset ner för ca 10 år sen så alla deras saker försvann. Kanske är det därför jag värdesätter just böckerna, de är så gamla att de knappt finns att få tag på nånstans.
Sen kom jag så väl ihåg min första egenköpta bok
"Britta och Silver"
Hittade faktiskt den också på nätet, så nu ska jag försöka hitta hela serien!
Vilka grejer man får för sig..

Nu blir det soffa en liten stund. Det har jag längtat efter sen imorse..

Kram!

Inga kommentarer: