söndag, mars 23

Vad är det för fel på folk?

Idag blev jag eskorterad ut från jobbet. Har ni hört nåt värre?

Jobbade 12-20 ensam i avdelningen så det fanns att göra småsaker hela dan.
Har haft en smått jobbig kund inne och hälsat på några gånger senaste tiden, jag får väldigt dåliga vibbar av honom.
Samtidigt som han är blyg och lite ovan att konversera med okända människor så verkar han vilja något. I början var han mest snäll och artig, och jag har väldigt svårt att vara otrevlig eller avvisande så han läste nog in lite för mycket i ens vänlighet.

Han kom in idag i alla fall.. hängde lite, pratade lite men glodde mest. I två timmar! Vore det en vardag hade jag haft kollegor i närheten som kunnat hoppa in och byta av men nu var jag strandad.
Stressad, obekväm och utstirrad gjorde jag mina sysslor och mjölkade ur honom vad han skulle kunna hitta på en såhär härligt ledig dag iställer för att stå och häcka i en affär. Samtidigt som man försöker täcka de evetuella luckor han kunde få för att fråga ut en.
Helt ärligt, jag kan inte säga nej till folk.
Det värsta jag vet är att vara ohövlig, avspisa folk eller ens hamna i en sån situation där någon frågar ut en Vad man tycker om den personen.
Efter två plågsamma timmar blev jag avbytt för rast och kunde då berätta för jouransvarige hur det låg till.
Och tur var det!

Under sista timmen började jag känna mig illa till mods, avslutade allt i delin och lagerjobbade för att dra ut på tiden.
Precis när jag försvunnit hade Kunden kommit in, vänt sig till en kassörska och frågat efter mig.. hon var informerad och sa till honom att jag hade gått hem. Då blev han irriterad och sa att jag Faktiskt skulle jobba till 20! Han var nämligen där för att han ville skjutsa hem mig!
Hon letade upp mig och varnade tack och lov, även hon fick läskiga vibbar av karln.
Vad ska man göra i en sån situation?
Jag skulle gå ut bara några min efter jobbet på öppen gata för att vänta på min buss- vilket han visste att jag åkte- och hur kul kändes det?
Jouransvarige blev väldigt upprörd över beteendet och vägrade släppa iväg mig utan sällskap. Så ända upp till busstrappsteget fick jag det!

Nu är det här säkert en harmlös människa, men det blir ändå ett möte till veckan med högsta chefen m.m. Vi behöver fasta rutiner för liknande knasbollar, kassörskorna kan hamna i liknande situationer lite då och då. De är väldigt utsatta för idioter, rent ut sagt.
Nu är frågan.. kommer han tillbaka imorgon?

Inga kommentarer: