torsdag, mars 20

sKärtorsdag

Jaha, påsken är här!
Känns inte lika spännande längre när man inte kan gå ut med kaffepannan och dela ut sina fula, hemmagjorda påsk-kort till grannarna. Det roligaste var ända att stå och sjunga framför sina plågade åskådare, vi tyckte det var skitkul!
Har faktiskt inte ett enda foto kvar från när vi hade klätt upp oss redo att invadera kvarteret, det är lite synd. Måste ha försvunnit i flytt eller nåt..

Nåja, nu väntar man bara in kvällens skräcködlor.. min syster var faktiskt förutseende nog att förbereda godispåsar inför ikväll!
Har ni hört nåt värre? Vaddå mogen att prata pension.. hon förvånar mig för varje dag som går. Av mig ska de få ett äpple högst.

Hade en jättegullig gubbe som vankade runt på jobbet igår. Han fastnade i vår manuella matdisk och frågade efter en stund;

-Ursäkta, är det här jag kan beställa citroner? De där ser jättefina ut som ligger där, säger han och pekar på en radda med plastcitroner.

Jag visade på vart fruktavdelningen låg och försäkte skämta om att där finns godare varor än vår plastfrukt, men han tog inte riktigt till sig det.

Strax därefter kom han tillbaka med en honungsmelon i högsta hugg;

- Det här är en citron, va!

Är det verkligen är så hemskt om man skulle högljutt skratta folk i ansiktet?
Det börjar bli skadligt att hålla in så mycket känslor när man får dessa härliga kunder.. fast bäst jag inte utmanar ödet.

Det var iaf skönt att slippa jobba idag.. det är trångt och stressigt i hela stan innan allihopa åker iväg och träffar sina familjer. Alla utom jag!
Min moster fyller 40 år på lördag så jag får åtminstone ringa upp dit och höra hur mysigt hela släkten har det. Stackars mig..

Ska till en kompis på hemmafest imorgon, även fast jag jobbar dan efter så ska det bli kul att hitta på något annat än soffliggande.

Annars är det väl inget speciellt på gång ännu..
Jag tog en ledig dag nästa fredag, men min chef har samtidigt gett sig själv + 2 andra ledigt. Jag får väl se om de andra håller fast mig iaf, de kan ju alltid försöka!
Det ska bli lite hockey och några tjejkvällar, är taggad till tusen!

Nu ska jag hitta på något annat givande att göra, so long!





... och Glad Påsk!

Inga kommentarer: