tisdag, mars 4

Jobbproblem

Ingenting stressar mig mer på jobbet än äldre tanter som ska prata förtroligt med en. Särskilt när det handlar om obekväma ämnen-
t ex väääldigt privata reaktioner på deras kropp när de äter något nytt.
Ungefär som att de känner att de kan dela med sig av denna info på ett så naturligt sätt, eftersom jag sålde skiten till dem.
Det som stör mig minst lika mycket är när de hör något knasigt hemma på radion, knatar ner till affären och börjar diskutera det fast de inte fattar vad de pratar om.

Ja, jag Vet att gamla människor söker alla möjliga ursäkter till att konversera och vara social med vilt främmande människor.. eftersom jag arbetar i affär anses jag vara en person som skulle uppskatta/tolerera diskussionsämnen som istället gör mig generad på många olika sätt.
Idag hade jag en skruttgumma som diskuterade;

kondomer,
sin livsfarliga just nu pågående lunginflammation,
varför tjejer tog hem killar från krogen (ja jag sa att jag inte hade något svar..)
utlänningar som aldrig pratar svenska så vårt språk kommer snart att dö ut..
hur ont en förlossning kan göra

De ämnen täckte hon över max en kvart. Det var dessa jag kommer ihåg iaf, jag blev lite snurrig efter ett tag. Alltid är det tanter, sällan jag blir lika less på gubbarna.. de är mest sura, gubbsjuka eller skämtsamma. Som de ska vara! Eller jag menar.. ähh.

Plumsar ner i ett bad och längtar till imorgon.. fler tanter och än mer härliga ämnen att prata igenom! Tjohej!..

Inga kommentarer: