måndag, mars 3

Tillbaka i stan

Kom hem från Sundsvall idag.. är väldigt trött efter en ledig helg uppe bland släkt och vänner!
Åkte upp i lördags för att hälsa på kompisar och hjälpa mormor med hennes flytt bl a. Hon har sålt sitt fina hus och flyttat till en lght i Timrå- av alla ställen. Nu har jag iaf pappa och mormor inom gångavstånd när jag ska dit och hälsa på.
Följde med ner till Birsta och diverse affärer, tydligen skulle det shoppas nytt till hela lägenheten- och med min släkt tar det sjukt lång tid. Är tack vare det fruktansvärt less på "Birsta City" som det så fint heter nuförtiden..

Istället för att gå vidare till Annas fest på lördag kväll, var jag så trött så jag var hemma hos Linda och hennes urgoa två barn. Vi tittade på melodifestivalen och umgicks, var väldigt länge sen sist! Hade en väldigt trevlig kväll, bara hon och jag!
Hon börjar övertala mig att gå på återföreningen i sommar.. på ett sätt skulle det vara jättekul att träffa alla gamlingar.. bara det inte blir krystat och utdraget som jag är rädd för att det blir. Finns ingen som jag Inte vill träffa, alla är vettiga såklart och vissa har man inte sett på flera år. Så egentligen vet jag inte varför jag tvekar, eftersom det är en massa timråbor kommer det säkert att spåra ur som alla våra gamla fester brukar göra! Härlig nostalgi med andra ord!

Var med pappa i helgen också, han verkar ha det bra i sin fina lägenhet och med bara tanter som grannar. Tuppen i hönshuset liksom!
Alltid kul att hinna umgås med honom, om jag åker upp till påsk ska jag hinna vara där lite längre.
Gjorde kanske inte så mycket mer i helgen, var på bio med Linda och umgicks med min utslitne mor. Helgen gled förbi för fort, fast det tycker jag jämt..

Hoppas på ett sätt att jag blir ledig påsk, då drar vi till min moster på påsklördagen och firar hennes 40-årsdag. Jag hyr en bil och stannar där i fem dagar, med Lucas i släptåg. Kan bli kul!
Alternativ två är att jag jobbar alla fem dagarna, det blir tre röda jobbdgr.
Girig eller social med släkten? Hmmmm...

Är för trött att ta beslutet ännu, det märks nog på det här blogginlägget haha.

Ser fram emot helgen, då ska jag på dop och gå ut efteråt med lite kompisar som kommer till Uppsala för lite hederlig fest!
Och så fyller ju syrrans sambo Erik år, det ska vi passa på att påminna honom om!

Nu är jag en slagen hjälte, tack för mig!

Inga kommentarer: