torsdag, maj 15

Köld, kyla, kallt!

Kom just hem från ett kallt uteliv i Uppsala.

Okej jag har inte varit ut och svirat eller så, men har varit utomhus i alldeles för lite kläder.

Blev väckt av syrran -typisk torsdag morgon- det var dags att göra henne sällskap ute med hunden.
Hann inte ens gnugga mig i ögonen förrän jag skulle vara uppställd.

Det är hårt att vara lillasyster oftast, men imorse gjorde jag nytta också!

Syrran har så länge sagt att hon vill iväg och fjällvandra på sin semester. Det handlar om max tre-fyra dar, eftersom hon är den rookie hon är.

Nu är det så att det ska hinnas med diverse renovering och uteplats-bygge på den där semestern, på något sätt började det låta som att hon inte skulle få tid till någon resa.
Jag var lite tjatig på henne imorse om det, att man ska ge sig själv några dar ledigt- en semester ska inte vara fylld av måsten blablablaaa.

Tydligen gjorde det resultat, för när hon kom hem till sambon efter vår promenad satte hon ner foten!
Hon sa att blev det ingen fjällresa så skulle hon se till att åka själv.
Vips så har de bestämt Att och När de ska åka.

Sött.. lite nytta är det att ha en lillasyster med andra ord!

Mötte upp en kompis på stan förut, vi gick ner till ån och spelade lite minigolf.
Jag vann inte direkt, men det var kul!
Åkte och tog en pizza sen och surrade av oss lite.

Och nu är man hemma igen..

Lite jobb och lite annat kul i helgen att se fram emot.

Tack för mig så länge =)

Inga kommentarer: