söndag, juni 15

Tjo!

Helgen är avklarad, med dunder och brak - och en hel del regnstänk.

Vilken tur att festen igår var planerad inomhus, jag tycker synd om alla fotbollssupportrar som envist satt ute framför storbildsskärmen.

Vi var ett bra ihopskrapat gäng som hade samlats i en stor villa i Storvreta- grillade och kollade fotboll och självklart firade vi Lotta som hade fyllt 25.

Kom hem halvskapligt tidigt i alla fall, man måste ju orka jobba också.
Passade på att släpa hem tre dyngfulla kassar med tvätt därifrån idag, så imorgon vet jag vart jag ska befinna mig!
Det stod i mitt horoskop att jag skulle få mycket äventyr imorgon och träffa nya människor.

Jaha.. med andra ord ska jag alltså bara jobba och tvätta (=äventyr..?)
Måste se till att klämma in något Roligt på schemat också, jag ska se till att vara ruskigt spontan.
Återkommer imorgon om vad det blev!


Midsommar är i antågande, jag har just fått veta att jag är sjukt långledig.
Det är första gången på fem år som jag inte slåss om ledighet denna helg, och så Ges den till mig. Jag har dessutom inga fasta förslag på vad som gäller, så börjar väl bli liiite orolig.
Alltid brukar det ju hända nåt.. men igår var vi rörande överens om att ingen visste vad de skulle göra. Blir väl en vanlig grillning eller nåt i värsta fall.

Nu funderar jag mest på om det är ett taktiskt drag från jobbets sida.. jag blir ledig midsommar så de kan Tvinga mig att jobba jul??

Nu ska jag skotta mig fram genom alla jobbkläder till sängen- måste orka vara trevlig en stund imorgon med.
Och just ja.. hitta på nåt skojigt! Hmm

Pussåkram!!

Inga kommentarer: