fredag, september 19

Vilket höstväder!

Jag upptäckte en sak i förmiddags när jag var ute och sprang..

hösten har ju kommit!

Hur kunde jag missa det?
Ser alltid fram emot höstmörkret och färgerna i skogen, men först idag insåg jag att det är på gång.

Tog mig en första skogsrunda idag och det var sååå välbehövt. Blev genast mycket piggare och har fått mycket uträttat på eftermiddan.
Visst är luften kallare, tempen ute är +10 och man går runt i lägenheten och småfryser mestadels, men sånt anpassar man sig efter.

Det är helt enkelt skönt att bara vara hemma.
Jag trodde faktiskt att jag skulle noja mer över att jag går under namnet "arbetslös" men än sprätter inga nerver.
Trots att Tina dagligen pikar mig, tror ändå att hon är lite avundsjuk ;)

Nu börjar jag varva ner med sysslorna också som jag så fint kallar det, vill inte stressa sönder tiden jag har kvar här.
Imorgon åker jag upp till Sundsvall för att träffa mina närmaste, får se hur länge jag stannar.. alltid svårt att säga.
Några dar i Uppsala efter det, sen drar vi iväg till Åland på fredag och sen får vi se om jag hinner göra så mycket mer innan jag åker.
Insåg att jag åker redan på måndagen.. inte tisdag som jag gått och trott, det är då jag landar (suck) Frågan är bara vad man gör fem timmar i Berlin, i väntan på ett flyg.
Låter hysteriskt kul redan nu.

Nu har jag vilat klart.. ska ut till förrådet och pressa in alla kartonger som jag stått och fyllt under dagen, det blir lite gympa med andra ord.

Hej svejs!

Inga kommentarer: