fredag, december 26

Helgpyssel och en massa annat pussel

Fredag kväll och jag sitter lugnt i en vrå i Timrå.
Nu är man mogen att prata pension.

Julhelgen är snart gången och jag tittar mot den riktiga helgen, redan fylld med ärenden lite hittan och dittan.
Imorse var mor och jag på väg mot stan timmen innan allt öppnade för att i god tid kunna frossa runt i rean. Mitt mål var egentligen att lämna in telefonfanskapet på service, men just den affären ville vara stängd hela dagen.
Det innebär att jag på nytt måste ge mig ut imorgon och antagligen glida förbi lite roligare butiker "när jag ända är där".

Jaja, de senaste dagarna har varit lugna och sköna. Kan inte beskriva dem på mycket annat sätt, julafton blev iaf bra då jag mötte upp pappa och syster på dagen och lunchade lite.
Hade därefter en kväll med moderssläkten och på juldagen sprang jag tillbaka till pappa för att äta lunch och ta det lugnt.

Det blev dock ingen utgång på juldagen, vilket måste vara den första gången sedan jag blev 18. Faktiskt!
Istället gick vi och såg premiären av "Australia" och den är storslagen!
Jag tänker definitivt se om den, så kort sagt så rekommenderas den.
Om man gillar drama i storslagen miljö och lite historia ovanpå.
Gå och se den!

Kvällen har varit odramatisk däremot, tog tag i min tvätt och har börjat dra i trådarna inför nästa år.

Blev tipsad av Linda om fotoböcker på nätet så nu sitter jag lite för mycket och petar runt med den kommande. Dessutom kan man beställa tavlor och hur mycket schyssta bilder har inte jag tagit de senast månaderna liksom...
jag har 4000 st att välja på, det säger väl något.
Kan redan nu se framför mig stora tavlor hemma med vy-motiv som Jag har tagit- jag gillar idén =)

Om ingen ringer och väcker mig inatt så ser jag framemot en sovmorgon också, vilket är behövligt. Känner mig helt slut, när ska jag lära mig att kunna sova i andra sängar?

Hoppas er jul varit som ni velat och att ni leker hela tiden med alla nya klappar =)

Kram från mig så länge

Inga kommentarer: