tisdag, december 30

Summering 2008

Ja, nu när det snart är slut på året brukar jag vilja summera vad som hänt. Tänkte fortsätta traditionen att lägga upp årets lista här i bloggen =)

Så vad har hänt i år?
Hände något extra utöver det vanliga, har jag lärt mig något nytt och blir jag klokare med åren egentligen?

I enklare överdrag, detta har hänt i år;

-Slet räv på jobbet förra året och vi var ett gäng som belönade oss själva med att i januari göra en hockeyresa till Gävle. Oförglömligt!

-de första månaderna var full av slentrian och lite annat tråk, så våren kom med glädje i år.

-Sommaren gick tokfort tyvärr; jag gjorde iaf några vändor upp till Sundsvall & Stockholm, besökte Yran för första gången och åkte till grannlandet Norge ett par gånger.

-Resandet fortsatte då jag tog en planerad semester till Florida med min gamle vän Christer och vi både såg och gjorde det mesta. Dit vill jag igen!

- Hösten bjöd på lite mer utmaningar; jag valde att säga upp mig från mitt jobb i Uppsala för att göra en mindre planerad resa med min nye vän Micke. Vi åkte runt i fem länder för att dyka och uppleva annat kul.

Förutom att ha släppt jobb och trygghet har jag nog inte svävat ut alltför mycket.
Flyttade jag något i år? Nej, ovanligt lite om man jämför de senaste fem åren- men då har man istället varit på resande fot i tre månader.
Så det jämnar ut sig antar jag.

Nyåret firas inte i Sundsvall och inte i Uppsala. Nej, detta år har jag bjudit in mig sjäv till Falun och kommer att ta det lugnt. Ingen fest blir det, vilket passar mig fint efter senaste tidens landsflykt.

Efter nyår tar man tag i verkligheten, men som vanligt tänker jag Vägra nyårslöften.


Hoppas ni får ett gott slut och ett Gott Nytt År!!


Stora kramar från mig =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Lämnar ett litet spår att jag har kikat in iaf.
Vilket bra år du verkar ha haft!