måndag, januari 5

Början på det nya året..

... och det är inga radikala saker som stått i centrum.
Anlände till Timrå lördag kväll och helgen har bara sörplat förbi sedan dess.
Var uppe i Kramfors i söndags och hälsade på mosterssläktet- kallt var det men mysigt!
Det är i såna stunder man själv skulle vilja ha ett eget hus; när man får se vad fint det blir när folk renoverar!

Moster med familj hade sedan jag varit där förra gången (över ett år sedan..) hunnit bygga om köket, gjort en ny toalett och byggt till den största altan jag sett på bra länge. Detta är gjort ute på landet i en mysig by, med härlig utsikt åt alla håll och inget som stör.
Dessutom med alla bekvämligheter man behöver, så ja- jag längtar tills jag har ett eget hus en vacker dag =)

Alla dessa klämdagar.. trodde inte jag skulle komma till den punkt att jag klagade på lite ledighet- men nu har väl världen stått stilla lite väl länge?

För att få dagen att gå åkte jag och Jocke in till birsta idag -tisdag- för att titta oss omkring lite.
Titta var det jag gjorde.. köpte inte en pryl fast jag laddat med presentkort och bästa shoppinganda (den brukar hålla i sig nån timme max)
Jocke däremot kom ut med halva birsta i nävarna, han är som ett fruntimmer när det gäller pengabränning.


Jag har fått lära mig att jag är kass när det gäller att posa på kort och att bjuda på sig själv när kameran visar sig.
Det är inget jag protesterar mot, har ett litet axplock med bevis vad som händer när jag anstränger mig.

Titta och småle;






Det finns en del II i denna hemska bildserie om intresse finns =)
Kommentera om ni vill att jag ska lägga upp! -eller inte lägga upp för den delen-

Det här med att vara ledig, ha rätt mycket tid och en dator i knäet tar ut sin rätt. Jag har plöjt igenom första säsongen av Kyle XY, alla säsonger med Kvarteret Skatan och har nu köpt in 21 Jump Street samlingsbox.
Nu börjar jag få tråkigt..

Imorgon blir det dock ändring på det, vardagsallvaret sätter igång och jag har längtat!

Så därför sätter jag punkt i detta inlägg, hoppas ni fått en bra start på året!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena tjejen:)

kikar in i ditt liv lite....verkar som att du haft ett kanon 2008,och önskar dej nu all lycka och välgång i det kommande 2009:)

Hoppas omställningen från ditt najsa "softarliv" i varmare breddgrader gick smidigt,och att du trivs med att vara hemma igen...

Bor du i svall nu lr?? jag lurar på att åka upp till mamma helgen den sista denna månad,och då ta en vända till Birsta och spana lite,kanske du har lust att ses då om du finns i närheten ??!! :)

Många kramar till Dej.... C u ;) // Ida