onsdag, december 10

Hur mycket otur kan en person ha??

Detta ar inte ett ett inlagg om mig.

Detta ar ett inlagg om min medresenar i min nuvarande asien runt-resa.
Hans namn ar Micke och av de personer jag kanner sa ar han den med allra storsta mojliga otur en levande person kan ha.

Det borjade i Kina... en elakartad bakterie slog sig till ro i hans mage under en tre-dagars battur runt Tre Raviners Damm.

I Indien (tva veckor senare) borjade han bli frisk i magen men fick snart ge sig i kast med feber och konstant landsjuka nar vi val var i Thailand och skulle dyka. Han pinade sig igenom dyk-kursdagarna och vi avklarade de dyk vi behovde.

Framme i Filippinerna (en vecka senare) svullnar hans ogon ihop av nagot mystiskt luftburet virus som fanns just Dar.
Nagon dag senare far han ett bett pa rumpan som infekteras och blir en knol som smartar nar man blaser pa det.
Just i det landet satt vi tva ggr i en buss som enkelresa aker 6 timmar mellan punkt A & B. Nar knolen ger med sig far Micke ett djupt, stort hal pa rumpan istallet.

Indonesien! Vi trivs pa Bali och Micke tillfrisknar sakta men sakert. Han kan anvanda sina ogon igen och sitter nastan normalt.
Da far han ett bett ovanpa foten... som inom en dag svullnar upp och ger Micke fyra korvar till tar. Ja, det gor ont men han kampar med en dags dykning och en dags snorkelutflykt innan vi skriker efter lakare.

Denna lakare tvekar inte, hon tar fram kniven och snittar upp stackars Mickes fot med en minikniv. Man forst efter att ha bedovat med en tjock spruta...
Jag forsoker sta som stod nar hon opererar pa fikabordet pa var veranda, men kanner efter tva minuter att jag ar pa vag att svimma.
Lukten av var ar inte lockande, men Micke ar tapper och jag far nastan tvinga i honom en painkiller efterat.
Som han troligtvis ar tacksam for nu, for nu har bedovningen slappt helt. Det jamras ratt sa forstaeligt..

Sa vad kommer handa harnast??

Vi har mindre an tva veckors resa kvar och tro mig, vad som helst kan hinna handa om man heter Micke.

Men jag far inte saga sa for honom, for da jinxar jag med odet och det har vi inte rad med.



...jag haller med till viss del efter idag =)


Om du vill ge din sympati till denna stackars person sa svang forbi -->Micke<-- och gor honom glad.

Inga kommentarer: