fredag, januari 23

Är det såhär det ska kännas...

...att vara ledig!

Njuter av varje sekund =)

Har haft några slödagar då man trivs med att bara ranta runt hemma större delen av tiden instoppad i en filt.
Inför såna dagar skulle man bunkrat upp med proviant, så man slipper bege sig ut i slasket halv nio på kvällen för att affären är på väg att stänga.
Burr!

Imorse klev jag iofs upp tidigt för att bege mig till kontoret, vi gick igenom mitt anställningsbevis och skrev på lite papper.
Har en rätt skön nästa vecka också, jobbar knappt något men däremot åker jag till Göteborg på måndag =)
Där ska jag på en infoträff gällande utbildningen jag kämpar för att komma in på, så jag ser fram emot detta otroligt mycket.

Åker hem redan på onsdag dock, har inte hittat nån kattvakt än och det får ta och lösa sig snart tycker jag.
Har alldeles för många trådar att dra i de närmaste dagarna (ok jag har gjort det mesta idag) så jag hinner inte vara orolig.

Lite trist dock att jag inte hinner se så mycket av Göteborg, men skitkul ska det bli att träffa min gamla kompis Lena! Hon tar vänligt emot mig när jag landat och vi har inte setts på... ja minst 6 år i alla fall.
Så två flugor i en smäll kan man säga =)

Tillbaka till idag.. just när jag lämnat kontoret i godan ro så ringer gubben som ska sätta upp mitt nyinköpta bord.
Den gubben har jag väntat på ska ringa sen i måndags, nu säger han i telefonen att han är där inom timmen!
Jag var inte bakom knuten direkt, så jag fick stressa som fan för att åtminstone kunna möta han i dörren.

Varför är hantverkade alltid på det viset?

Nåja, jag fick bordet fixat och jag är supernöjd. Nu tar inte den bärbara All plats på det lilla fyrkantiga bordet jag hade där innan.. äh slänger upp en bild så får ni se själv.
Det ser lite tomt ut när bara En tavla hänger där.. men fler är på väg!


Lucas kontaminerar dagligen stolarna med sin behåring.. jag kämpar förgäves.


Nu blickar jag mot en eftermiddag utan måsten, det är så kul att ha något att pyssla med hemma så man aldrig får tråkigt!
Ja, jag är nog hemma hela kvällen... ruggigt osocialt men välbehövt!

På återseende!

Inga kommentarer: