söndag, april 5

Ett lite bättre inlägg

Promenaden var precis vad som behövdes, på vägen hem gick vi dessutom och hyrde en film som snart ska sättas igång.
Patrik 1,5 heter den och verkar som en lagom flummig film en bakissöndag.

Nåja, den här veckan har varit rätt jobbig annars och jag har inte orkat blogga något under senaste tiden.
Det började i måndags då jag kände mig lite konstig och febrig i kroppen. Det visade sig senare att jag fått en ovanlig allergisk reaktion på antibiotika som sätter sig klistrat på kroppen.
Jag har aldrig i mitt liv fått en allergisk reaktion, så jag fattade inte vad som hände!

Första tre dagarna är jag RÖD över hela kroppen (supervackert) pulsen ligger över 100 och feber byter av frossan i omgångar. På onsdagen när jag istället blivit lätt skär och hettan i kroppen har lagt sig får jag istället ont i lederna.
Ungefär som att någon rackare har sugit ut all ledvätska ur de böjliga delarna av kroppen t ex fingrar och tår.
Jag fick en liten inblick i hur kinkigt det är att göra saker när man inte KAN göra det själv.
Det höll i sig ett par dar, sedan bestämde jag mig för att jag var i form att jobba igen- att gå hemma och skrutta funkar ju inte även om det var rätt skönt =)


Nu är jag lika smidig och blek som förut tack och lov och kan checka av ännu en grej på min Jag Har Upplevt- lista. Gaah...

Min mage skriker efter mat, jag har inte ätit något riktigt sedan vår potpurri-middag igårkväll (mycket god var den) och jag klarar inte av mer chips eller morotskaka.
Bara Micke blir klar med disken nångång så ska vi åka och köpa den största pizzan som görs i denna lilla stad..

Imorgon ska jag på studiebesök ner till södra delar av vårt land, nästan hela vägen till Göteborg =)
Och ledig till på onsdag är man också, se där!
Mitt liv är lite glassigt just nu om man inte räknar med plugg och leta boende då..

Nej, mitt svammel är slut för stunden för nu är köket rent igen. Yay!



Kram och trevlig söndag på er!!

Inga kommentarer: